Toyota C-HR Forum banner

[OPGELOST] Carplay is plotseling gecrasht :(

1 reading
2.1K views 7 replies 4 participants last post by  nicknames  
#1 ·
Goedemorgen allemaal,

Ik heb het internet afgezocht naar het antwoord hierop en niets heeft gewerkt. De afgelopen weken is Carplay systematisch begonnen met vastlopen tijdens een gesprek, in die mate dat het scherm dood is en ik niet kan schakelen tussen apps (wat betekent dat ik bijvoorbeeld Google Maps niet tegelijkertijd kan gebruiken).

Ik heb alles geprobeerd - verschillende kabels, VPN's uitgeschakeld, iPhone-software bijgewerkt. Het enige wat ik niet heb kunnen doen, is de nieuwste software voor de head unit vinden. Sommige forums suggereren dat er een minder bekende update uit 2022 is, maar ik heb deze niet kunnen vinden.

Kortom, ik ben totaal en absoluut radeloos en heb alles geprobeerd voordat ik hier kwam. Ik vermoed dat het verband houdt met IOS 18, maar dit is niet bevestigd.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Heeft iemand ook maar een flauw idee hoe dit op te lossen? Ik weet dat Carplay een beetje een luxe is, maar voor mij is het een belangrijk onderdeel van een goed functionerende auto!

Dank u!

#2 ·
Heb je al een andere telefoon geprobeerd, een iPhone of bij voorkeur Android, om te zien of dat het probleem verkleint? Of eventueel een Bluetooth-adapter voor het geval er een vreemd connectiviteitsprobleem is tussen de USB-aansluiting en de head unit. Dat zouden mijn eerste stappen zijn om te proberen.

#3 ·
Ik kom hier net terug om te zeggen dat ik dit na VEEL inspanning heb opgelost, dus ik ga de how-to hier achterlaten zodat het internet het kan vinden.

De belangrijkste zaak is dat je de firmware op de CHR-unit moet updaten. Dit is niet zo eenvoudig als het klinkt. De laatste update was van 2021, het lijkt erop dat veel auto's geen update hebben die ouder is dan 2019.

Het eerste wat je moet doen is controleren welke audio systeemversie je hebt - je kunt dit vinden in het setup menu (klik op software update en het zou het bovenaan het scherm moeten weergeven).

Als je dat nummer hebt, ga dan naar deze thread:

en volg de link om de juiste software voor jouw versie te downloaden (de mijne is de 17TDT2EU-DA31)

Je eindigt met een ZIP-map. Klik erop om het te decomprimeren en je eindigt met een bestand met een .kwi extensie.

Goed, nu moet je dit in je auto krijgen. En dit is het stuk dat me eeuwen heeft gekost. De CHR USB-aansluiting is archaĂŻsch. Eerst moet je je USB-geheugenstick formatteren naar EX FAT of FAT 32 formaat, anders herkent hij het niet. Erger nog, het werkte ALLEEN toen ik een oude 1GB geheugenkaart opgroef. Hij hield niet van de 16GB of 32GB die ik probeerde. Ik vermoed dat hij niets boven de 2GB leuk vindt. Een echte pijn, maar het is wat het is.

Als je een kaart met lage capaciteit hebt gevonden, zet je het bestand erop en steek je het in de CHR USB-sleuf. Ga naar Setup in het menu en scroll naar software update. Hij zou je USB-stick moeten herkennen, volg gewoon de instructies vanaf daar, en het duurt een paar minuten om de update te installeren.

Als het eenmaal is geĂŻnstalleerd, lijken alle CarPlay-bugs verdwenen te zijn.

Ik hoop dat dit anderen helpt die dezelfde problemen hebben.

Nick

#4 ·
Wat een gedoe! Je zei dat het vroeger werkte en er toen plotseling mee stopte, wat vreemd lijkt dat deze firmware-update het heeft opgelost, tenzij het ook iOS 18 was, dat niet meer compatibel was met de oude firmware, wat plausibel lijkt. Blij dat je het toch hebt opgelost, want het zal waarschijnlijk anderen met hetzelfde probleem helpen.

#5 ·
Ja, ik vermoed sterk dat iOS 18 het heeft opgegeven en niet met de oude software kon werken. Volgens mij was de update van 2021 niet onbelangrijk, en je zou verwachten dat softwareontwikkelaars (in het geval van Toyota, ik denk Panasonic) op de hoogte blijven van alles wat Apple uitbrengt. Het is dus logisch dat de oude firmware op een gegeven moment niet meer goed zou samenwerken met Apple-software. Ik hoop dat dit anderen ook helpt, zoals je zegt!

#6 ·
Ik heb dit probleem nu ongeveer 2 maanden en het leek te beginnen na een Apple-update. Ik kan geen gesprekken beëindigen en de gesprekstimer loopt gewoon door en ik kan het gesprek niet beëindigen. Ik moet altijd het hele scherm opnieuw opstarten. Mijn lokale dealer informeert bij Japan of ze een update kunnen uitvoeren. Groeten, Dave - Devon

#7 ·
Hetzelfde probleem hier, ik heb de procedure geprobeerd en zodra ik de update in mijn auto begin te downloaden, verschijnt er een foutmelding die me vertelt dat mijn auto de 1170-update niet ondersteunt. Ik heb een 2020 chr, weet niet wat ik moet doen, ik haat het om elke keer te moeten verbreken als iemand me belt omdat het vastloopt. Iemand in een thread had het over het hernoemen van het bestand? Ideeën? Een beetje wanhopig.