Toyota C-HR Forum banner
1 - 20 of 36 Posts

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi all,

After being a Subarist (Subaru fan) i sold my Forester for this beauty.
Just loved it. Steering is good, power is very nice and it's not so thirsty :D

Car:
Toyota CHR type Excecutive (Netherlands pack)
1.2 Turbo
Manual !
Pearl White

Mods in order:
TRD valve caps red
TRD carbon with blue key cover

Thoughts:
Don't know for sure if i'm going to ecu remap it and a full turboback exhaust with lowerd suspension :roll:
It al matters if the next supra is not to extreme expensive :lol:

Pictures:

And for trackdays i'll take my beast :mrgreen: :twisted:

·
Registered
177 Posts
Welcome. great colour

·
Super Moderator
1,862 Posts
hello and welcome to the club
this is what i would like

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #9 ·
ans said:
hello and welcome to the club
this is what i would like
I saw it, very pretty the modellista and on air looks stunning as **** :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Also very expensive haha.

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Lochey said:
Welkom! Zo blij dat we ook voor de Pearl white hebben gekozen! Ziet er echt super gaaf uit! Enjoy!
Hoi jullie ook, ja had bijna de gewone witte gekozen maar daar heb ik echt geen spijt van. De parels en glitters zijn prachtig als hij in de zon staat te shinen! Veel plezier ook met die van jullie.

·
Registered
193 Posts
Manual transmision rulez... Initial power isn't big but this turbo make realy good job & max torq in wide rev. range is most important.
So now you are like toyo-baru citizen. See you on the trafic lights. ;)

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Herman said:
Manual transmision rulez... Initial power isn't big but this turbo make realy good job & max torq in wide rev. range is most important.
So now you are like toyo-baru citizen. See you on the trafic lights. ;)
Correct, they really know how to build proper turbo cars in japan. Or design it. But it can be much better with a ecu remap :cool:

·
Registered
193 Posts
But to bigger tune up need exchange hardware because performance of this turbo is limited. In Japan already some guy made swap engine from supra to C-HR.
Creazy people :lol:

·
Registered
172 Posts
Nice.(maar dat zijn alle C-HRs toch)

(Voor dat je hem gaat chippen, op het Toyota Owners forum is te lezen dat toyota voor de 1.2 meer vermogen opgeeft dan dat hij daadwerkelijk heeft. Daar ziijn verschillende Aurissen met dezelfde motor op de Dyno geweest (met uitdraai) en die leveren allemaal 128 pk en 218 nm. En ik moet zeggen, hij voelt ook aan als dat hij meer vermogen heeft. Als je hem dus laat chippen ben ik benieuwd of je hem eerst laat meten om te kijken wat hij standaard levert)

http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/173599-auris-12-turbo-tuning-box/?do=findComment&comment=1419136

BTW, zit op het moment in de bergen en in sportmodus stuurt ie als een sportieve auto en vliegt omhoog, en dat met een CVT.

Succes

·
Registered
38 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Andries said:
Nice.(maar dat zijn alle C-HRs toch)

(Voor dat je hem gaat chippen, op het Toyota Owners forum is te lezen dat toyota voor de 1.2 meer vermogen opgeeft dan dat hij daadwerkelijk heeft. Daar ziijn verschillende Aurissen met dezelfde motor op de Dyno geweest (met uitdraai) en die leveren allemaal 128 pk en 218 nm. En ik moet zeggen, hij voelt ook aan als dat hij meer vermogen heeft. Als je hem dus laat chippen ben ik benieuwd of je hem eerst laat meten om te kijken wat hij standaard levert)

http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/173599-auris-12-turbo-tuning-box/?do=findComment&comment=1419136

BTW, zit op het moment in de bergen en in sportmodus stuurt ie als een sportieve auto en vliegt omhoog, en dat met een CVT.

Succes
Klopt had het al gelezen. Denk ook dat hij meer vermogen heeft. Uiteraard wil ik het ook graag weten voordat hij gemapt zal worden. Goed inrijden (rustig en vlot niet te overdreven) zal hier ook bij helpen. Oliewissel zal ik ook op tijd gaan doen, voor die paar tientjes ga ik echt niet moeilijk doen.

Meanwhile i'm waiting for a Blitz air filter replacement for better breathing :cool:

1 - 20 of 36 Posts